מילון מונחים

 
​להלן הסבר למונחים בהם נעשה שימוש לאורך האתר:

 
  • מערכת שליטה ובקרה המאפשרת ניהול חומרה/תוכנה בזמן אמת, כולל עדכוני תוכנה, אבטחה ובדיקת שימוש לא מורשה במערכות וקבלת התראות.​
  • טכנולוגיה המאפשרת לצמצם ולייעל את השימוש בחומרה, ולהקנות לה יכולות זמינות גבוהה (High Availability). בשיטה זו פחות שרתים עושים את אותה עבודה, תוך הענקת גמישות בהעברת שירותים בין מערכות חומרה שונות.​
  • ​איחוד שרתים, ושילוב בפיתרונות אחסון לצורך גיבוי והמשכיות.
  • ​אמנת רמת השירות - (Service Level Agreement) בהקשר של האגף, הכוונה למדידת רמת השירות של ספק התפעול, בהיבט של שיפור מתמיד.
  • ​תוכנית התאוששות מאסון, (Disaster Recovery Plan)  תוכנית ה - DRP מגדירה תרחישי אסון אפשריים ודרכים להתמודד עם התרחישים באמצעות גיבוי מידע ואחזור מידע באמצעות תשתית מחשוב המגבה את עצמה במטרה להבטיח את השרידות וההמשכיות של השירותים השונים שמספק האגף.
  • ​פתרון ההמשכיות העסקית יתבסס על יכולות שכפול הנתונים (Replication)  של מערך האחסון, המידע ישוכפל בין האתרים הראשיים, בתדירות שתאים לדרישות ההמשכיות ובהיבט עדכניות ואמינות המידע באתר הגיבוי.
  • אוסף המלצות לניהול יחידת ה - IT ושיטת עבודה ממוקדת שירות. השיטה מגדירה סידרה של תהליכי עבודה, במטרה לספק שירותי מערכות מידע איכותיים ולתמוך ברצף אספקת שירותים אלה, בהתאם לציפיות משתמשי המחשב בארגון.​
  • ​הבטחת איכות תוכנה. בהקשר של האגף, הכוונה להפעלת מערך בדיקות תוכנה במטרה לשפר את איכות תוצרי התוכנה בפיתוח ובתחזוק
  • ​החזר השקעה: להחליט על האפיק האפקטיבי ביותר, על בסיס חישוב מושכל וחסכוני, הנתמך בהחלטות היכן כדאי להשקיע וכמה, במטרה לקדם את מטרות המשרד בהיבט המחשוב.
  • מעטפת הכוללת את הפונקציות הניהוליות, תהליכי קבלת החלטות, התיעדוף ושיטות המעקב והבקרה ברמת כלל הפעילויות שבאמצעותם מבטיח הארגון כי הוא מתנהל בהתאם לחזון הארגון.​
  • ארכיטקטורה היישומית מכוונת לאפשרות לבניה מודולארית של יישומים על פי צרכי האגפים ויחידות המשרד, בהיבט של פיתוח, תחזוקה, הדרכה והטמעה של מערכות. הארכיטקטורה הטכנולוגית מגדירה את המרכיבים הטכנולוגיים, הנדרשים על מנת לתמוך בארכיטקטורה היישומית.​
  • ​הרחבת שירותי ממשל זמין לשימוש מקבלי השרותים מיחידות המשרד השונות (הציבור הרחב, עו"ד, רו"ח, חברות וכו') באמצעות אתרי אינטרנט יעודיים, טפסים מקוונים, תשלומי אגרות וקבלת ידיעות ע"י הציבור דרך ערוצי מידע שונים.
  • תפיסה המאפשרת "להוציא מחוץ לסוגריים" את המכנה המשותף של הפעילויות באגפים וביחידות המשרד וליישם כשירותים המסופקים באמצעות תשתיות מחשוב רוחביות, כגון דוקומנטום לנושא הדוחות, שירותי תוכנה משותפים, כגון תיק אלקטרוני, במשולב עם פתרונות BI , לניהול מסמכים, שירותי סריקה ייחודיים.​
  • ​גישה זריזה לפיתוח תוכנה, המניחה שלא ניתן להגדיר במלואה תוכנה מסוימת קודם לפיתוחה בפועל ומתמקדת במקום זאת בשיפור יכולתו של הצוות לספק תוצרים במהירות ולהגיב לדרישות העולות תוך כדי הפיתוח.
  • ​תובנה עסקית באמצעות מדדים.
  • ​Chief Technology Officer.
  • ​ניהול פרויקטים ארגוני. ראה Project Server.
  • ​ההוצאה השוטפת של תפעול עסק או מוצר.
  • ​הוצאה על הקמה או פיתוח של מוצר/שירות וכו'.
  • יחידה באגף לניהול פרוייקטים לצורך תיאום ותקשור בין כל התוכניות והפרוייקטים בארגון.
    מטרת היחידה להיות מרכז ידע ותמיכה במנהלי הפרוייקטים ככל שנדרש עד לסיום הפרוייקטים בהצלחה.​