רשות הפטנטים משיקה: מערכת משודרגת להגשת מסמכים בצורה מקוונת

 
|27/05/2015 |

​בערב ה-31 במאי תשיק מחלקת סימני מסחר את המערכת המשודרגת להגשת מסמכים מקוונת. למחרת – יחויבו משתמשים רבים לעשות בה שימוש.

איש מחזיק טופס ומסביבו מתעופפים טפסים נוספים

​מערכת ההגשה המקוונת של בקשות סימני מסחר, הנמצאת בשימוש מאז שנת 2000, עוברת בימים אלה שדרוג משמעותי שיאפשר לציבור להגיש דרכה את כלל המסמכים וההתכתבויות בין הבוחן למבקש ולקבל באמצעותה, מסמכים רשמיים ממחלקת סימני מסחר, ישירות לכתובת הדואר האלקטרוני. 

המערכת המשודרגת צפויה לשפר את השירות הניתן לציבור, באמצעות ייעול המערכת, התכתבות מהירה וצמצום טעויות.
בנוסף, למערכת המשודרגת יתרון אקולוגי מובהק, שכן ההתקשרות מול מחלקת סימני מסחר כוללת התכתבויות מרובות שעד כה בוצעו באמצעות נייר. כעת, יחויבו מרבית המשתמשים לעבוד מול המחלקה בצורה מקוונת, מה שיחסוך את השימוש הנרחב בניירות.

החל מה-1 ביוני, תאגיד או מייצג המחויב לפעול באמצעות תעודה אלקטרונית ("כרטיס חכם") יהיו חייבים, על פי חוק, להגיש באמצעות המערכת המקוונת החדשה בקשות חדשות לרישום סימני מסחר ומסמכים אחרים המוגשים למחלקת סימני מסחר. מי שאינו תאגיד או אינו בעל תעודה אלקטרונית יוכל להמשיך להגיש מסמכים כאמור בנייר.

מערכת ההגשה המקוונת תפעל באתר אינטרנט חדש אשר יהיה זמין לציבור החל מה-31 במאי, בשעה 18:00:  https://trademarksonline.justice.gov.il .
ניתן להגיע לאתר גם באמצעות לחיצה על הקישור "TM ONLINE" באתר המחלקה.

אסא קלינג, ראש רשות הפטנטים: "רשות הפטנטים רואה במעבר לעבודה מקוונת מלאה שיפור משמעותי לציבור וחלק מהצעדת כלל מערכות המידע של הרשות לקדמת הטכנולוגיה. ישנה חשיבות רבה לעבודה מקוונת מלאה באופן מודרני ועדכני, המתאים לאופי של ציבור המבקשים הדינמי בתחום מסחרי זה".