הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע : לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות עוד בטרם התקנת האפליקציה

 
|11/12/2014 |

​הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, רשות הגנת המידע בישראל, בשיתוף עם רשויות הגנת מידע מהעולם, קוראת לחנויות אפליקציות (app stores) מובילות לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות עוד בטרם התקנת האפליקציה

במסגרת פעילות אכיפה של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) יחד עם רשויות להגנת מידע נוספות בעולם, נשלח מכתב לשבע חנויות אפליקציות (app stores) מובילות,(אפל, גוגל פליי, בלקברי, נוקיה, מיקרוסופט, אמזון וסמסונג)  הקורא להן לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות, עוד בטרם התקנת האפליקציה על ידי המשתמש. הפנייה למדיניות פרטיות היא הכרחית על מנת ליידע את המשתמש על מידע אישי שייאסף ממנו ולאלו מטרות ולאפשר לו להחליט האם הוא מסכים לכך, אם לאו עוד טרם הורדת האפליקציה.

 

מכתב זה הינו חלק מפעילות האכיפה המשותפת ל-26 רשויות הגנת מידע אישי ופרטיות מרחבי העולם, בה השתתפה גם רמו"ט, שהתמקדה באיסוף מידע אישי על ידי אפליקציות.
במסגרת פעילות האכיפה המשותפת נבדקו  1,200 אפליקציות  (ישראליות ובינלאומיות), ונמצא שכ- 85% מהן לא הסבירו באופן ברור כיצד נאסף המידע האישי, השימושים שיעשו במידע ולמי יועבר המידע.
מהבדיקה שערכה רמו"ט בישראל, במסגרת פעילות האכיפה הבינלאומית, עלה כי 70% מהאפליקציות אינן מפרטות מדיניות פרטיות בטרם התקנה, במקרים בודדים צוינה מדיניות הפרטיות באפליקציה בצמצום, ורוב האפליקציות מפנות לאתר האינטרנט או לחלוטין אינן מתייחסות לנושא הגנת הפרטיות. נוסף על כך, עלו שאלות לגבי נחיצות ההרשאות המתבקשות ביחס לפעילות האפליקציה.

 

עו"ד אלון בכר, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע: "עקרון יסוד בשמירה על פרטיות הוא להבהיר למשתמש איזה מידע נאסף עליו, איזה שימוש ייעשה בו ולאיזו מטרה, ולקבל את הסכמתו לכך. הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע פועלת רבות, כדי לקדם ולהטמיע את ערך הפרטיות בקרב הציבור ובכל מישורי החיים. רמו"ט רואה חשיבות רבה בשיתופי פעולה בינלאומיים במסגרת המאבק הגלובאלי לחיזוק הגנת המידע האישי".