שיפור השירות לאזרח ברשם לענייני הירושה

 
|11/05/2015 |

​האפוטרופוס הכללי חנך מערכת טלפונית ממוחשבת וחדשנית המבינה דיבור אנושי. מעתה, יכול כל אזרח להתקשר למערכת הטלפונית, שמספרה 2416*, ולהיענות באמצעות מענה ממוחשב. המערכת זמינה לטובת הציבור בכל ימות השבוע במשך כל שעות היממה ומספקת מידע כללי ומידע פרטני על הליכים פתוחים.

​האפוטרופוס הכללי מאפשר לציבור, זה לא מכבר, להגיש בקשות לצו ירושה וצו קיום צוואה מקוונות באופן ידידותי, דרך האינטרנט. ההגשה המקוונת זמינה אף היא לאזרחים בכל שעות היממה. השירות המקוון מקצר את משך זמן הטיפול בבקשה ממועד הגשתה ועד לקבלת הצו המבוקש. מגיש הבקשה אף יכול בכל עת לעקוב אחר סטטוס הבקשה מהגשתה ועד לסיום הטיפול בה.

האפוטרופוס הכללי מקל עוד על האזרחים במתן הנחה בגובה האגרה לתשלום, עבור הגשת בקשות מקוונות לרשם הירושה. תקנות הירושה המתוקנות קובעות כי החל מיום כ' סיון תשע"ה, 7.6.2015,  תינתן הנחה בשיעור של 15% מגובה האגרה לכל מי שיגיש את הבקשות באופן מקוון באמצעות האינטרנט.

פרופ' דוד האן: "אנחנו שמחים לחנוך שירות טלפוני חדשני ומתקדם טכנולוגית העומד לרשות האזרחים בכל שעות היממה. מערכת זו תאפשר לציבור לעקוב אחר בקשותיו ואופן הטיפול בהן בכל עת. בנוסף, יזמנו את הפחתת שיעור האגרות בהגשת בקשות מקוונות, על מנת להקל עוד על הציבור להגיש את הבקשות באופן נגיש וידידותי".