פרסום מידע על נגישות באמצעות הטלפון

 
הטלפון משמש גם כאמצעי להעברת מידע על נגישות לציבור הרחב. לצורך כך יש לצייד את המוקדים הטלפוניים ואת נותני השירות הטלפוני בארגון, במידע עדכני על נגישות המקומות בהם ניתן השירות וערוצי השירות הנגישים הקיימים אצל ספק השירות.

הטלפון משמש גם כאמצעי להעברת מידע על נגישות לציבור הרחב. יש להטמיע בקרב נותני השירות את חשיבותו של המידע על נגישות עבור לקוחות עם מוגבלות ועל חשיבות הדיוק במסירת המידע. מידע על נגישות יכול להוות גורם מכריע בהחלטה של אדם עם מוגבלות האם להגיע לאירועים, מרכזי שירות, מרכזי בילוי ותרבות ועוד. חשוב שהמידע יהיה מדויק ועדכני.

 

על פי תקנה 34 נותן השירות חייב לספק מידע על נגישות המקום והשירות - יש לצייד את המוקדים הטלפוניים ואת נציגי השירות הטלפוני בארגון, במידע עדכני על נגישות המקומות בהם ניתן השירות אמצעי ודרכי השירות הנגישים הקיימים אצל ספק השירות. לעיתים מידע על נגישות של הסביבה בה ניתן השירות, על אף שאינה באחריות ספק השירות, יכולה לסייע רבות לאנשים עם מוגבלות ולכן מומלץ לספק גם אותו.

 

לפניכם מספר דגשים לגבי סוגי המידע שבו כדאי לצייד את נציגי השירות הטלפוני. מידע זה משתנה מספק שירות אחד למשנהו בהתאם לעניין:

  • נגישות המבנה והדרכים אל המבנה. אם ניתן מומלץ גם לספק מידע אודות דרכים נגישות המובילות מתחנות תחבורה ציבורית אל המקום.
  • מיקום וכמות חניות נגישות במקום ובסביבתו.
  • האם במקום יש חדרי שירותים ומלתחות נגישים.
  • האם במקום יש מערכות שמע ואיזה מערכות שמע קיימות.
  • האם במקום יש מקומות מיוחדים לאנשים עם מוגבלות (באולמות ובאירועים) עם אפשרות לבני משפחה או חברים ללא מוגבלות לשבת לידם.
  • האם קיימים במקום אמצעי עזר או שירותי עזר לאנשים עם מוגבלות (כגון שירותי ניידות בשדה תעופה, שירותי ליווי, או מכשירי הגדלה בספריות). איפה ניתן השירות, למי וכיצד יש לפנות כדי לקבל את השירות.
  • איזה מידע נגיש יש בשירות ואיך ניתן לקבל אותו.
  • מהם המועדים בהם ניתנים סיורים מונגשים.
  • מהן התאמות הנגישות שניתנות בשירותים מסוימים כגון הכשרה והדרכה, חוגים ופנאי, כיצד מגישים בקשה לקבלן ובאילו אמצעים נגישים ניתן להגיש את הבקשה.
  • מיהו רכז הנגישות במקום ומהן דרכי הפניה הנגישות אליו.

 

 _________________________________________________________________________________________

לתשומת לבכם:
המידע המובא באתר הוא כללי בלבד. מידע זה אינו נוסח מחייב של החוק והתקנות. כמו כן, אפשר שהחוק והתקנות שונו, אך האתר טרם עודכן. לדיווח על תקלות באתר זה ניתן לפנות ל: yisraelh@mishpatim.gov.il